Jeżeli naszym celem jest stworzenie skutecznej strony internetowej, to jest kilka spraw, o których nie wolno zapomnieć podczas każdego z etapów tworzenia strony. Są cztery myśli, które powinny towarzyszyć nam teraz każdego dnia, przy każdej jednej czynności podejmowanej w celu utworzenia strony.
Pamiętaj po pierwsze: do kogo adresujesz stronę i jak chcesz prezentować swoją markę
Ważne! Bardzo ważne. Musi być to jednolicie i spójnie przekazywane w każdym elemencie, każdej jednej podstrony. Prawnik postawi na elegancję i profesjonalizm. Kolory bordo, ciemne zielenie. Fotograf będzie minimalizował treść i eksponował zdjęcia. Czarno-biała strona może być tu trafem w 10-tke. Przedszkole będzie uderzało feerią barw i uśmiechniętymi buziami.
TRENING: Na kartce wypisz, co jest twoim celem I jak chcesz go osiągać. Powieś kartkę na tablicy korkowej i czytaj każdego dnia, godziny, myśl o niej w czasie zakupów i sprzątania. Daj taką samą kartkę twórcy Twojej strony – z tym samym przykazaniem.
Pamiętaj po drugie: elaboraty są dobre dla uczelni, a twoją siłą jest minimalizm
Podziel informacje na mniejsze bloki, umieszczaj na stronie głównej jedynie zajawki i to tych ważniejszych informacji. Co jest najważniejsze? Co można wywalić do podstron? To dobre pytania. Nikt nie będzie studiował Twojej firmy. Jasny, zwięzły przekaz – tego oczekują internauci.
TRENING: Usuń niepotrzebne szczegóły, następnie usuń jeszcze te co są mniej potrzebne. Dość potrzebne wyślij na podstrony. I najważniejsze – jeszcze raz przeczytaj i wywal, co się da – lub zastąp grafiką albo ikonografiką.
Pamiętaj po trzecie: niech internauta poczuje się bezpiecznie
Jasny i stały układ menu, odnośniki do podstron, punkty powrotu do góry strony i okruszki chleba – czyli ścieżka zagłębienia Twojej witryny. Nagłówki i ikonografika. Niech Twój internauta będzie mógł zawsze wrócić do strony głównej i niech zawsze wie gdzie się znajduje.
TRENING: Pomyśl, jak przekształcić tekst, aby był dobry do skanowania, a nie czytania. Ikony i grafika oraz nagłówki to załatwią.
Pamiętaj po czwarte: Twoja informacja ma być zawsze aktualna
Dostosowuj informację do aktualnego czasu, zmieniaj ją, wprowadzaj nowości. Dbaj o aktualną informację na temat kadry oraz co najważniejsze – na temat kontaktu. Unikaj sformułowań „Istniejemy od 4 lat”. Zastępuj je na „Istniejemy od 2014 roku”.
TRENING: Poszukaj informacji, które mogą się zmieniać na twojej stronie (np. kadra i oferta), stwórz listę i na początku każdego miesiąca lub tygodnia (zależy jak to ważne) sprawdzaj czy wymaga uaktualnienia.
Myśleć o swojej stronie można zawsze, ja to robię, gdy ścieram kurze
Monika Puczyńska
blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl