Baza wiedzy m3p

Strona głowna sklepu internetowego

Co umieścić na stronie głównej sklepu internetowego? Co jest niezbędne, co wzmocni Twoją pozycję w e-handlu, a co zupełnie zbyteczne? Takie pytania warto sobie zadać podczas projektowania sklepu internetowego. Wszak strona główna stanie się wizytówką Twojego e-sklepu!

Elementy strony głównej e-sklepu

Każdy użytkownik sklepu internetowego ceni sobie szybkie zakupy. Nie po to wybiera sklep internetowy, aby zakupy zajmowały mu całe godziny. Z tego powodu pewne elementy sklepu internetowego muszą być dostępne na stronie głównej. Dodatkowo, najlepiej, aby były one umieszczone w miejscach powszechnie do tego wykorzystywanych i wyraźnie odznaczały się od tła. Pewne elementy są spodziewane w nagłówku strony inne w stopce. Jeśli klient ich tam nie znajdzie, może się zdenerwować i opuścić naszą stronę, aby nigdy do niej nie wrócić.

Nagłówek sklepu internetowego

Na górze strony głównej sklepu internetowego, najlepiej abyś umieścił:

logo i tekst powitalny – w lewym rogu

Oznaczenie Twojej marki jest niezwykle ważne. Ja dopełniam logo tekstem powitalnym. Spróbuj w tekście umieścić coś oryginalnego. Tekst typu „Dzień dobry” jest jak flaki z olejem – dodaj do niego, coś przykuwającego uwagę. Warto tu użyć zwrotu aktywizującego klienta. Np. „Zrób z nami zakupy”. Ten tekst nie musi być stały. Zmieniaj go co tydzień, miesiąc, puść wodze fantazji.

wyszukiwarka produktów – w lewym rogu lub na środku

Jeśli twój sklep ma setki produktów, to każdy z odwiedzających będzie chciał ją wykorzystać. Warto, aby w wersji mobilnej wyszukiwarka znalazła się jak najwyżej, może nawet tuż za logo

Koszyk - w prawym górnym rogu

W postaci ikony lub w postaci napisu. Z dodatkową informacją ile produktów się w nim znajduje; niekoniecznie z informacją ile produkty kosztują

Menu

W menu oprócz kategorii produktów powinny znaleźć się odsyłacze do strony głównej, strony z informacją o sklepie, kontakcie

Slider / baner – na całej rozciągłości strony, pod menu

Do pokazu slajdów już przyzwyczailiśmy się i dlatego sprawia on wrażenie elegancji naszego sklepu. To jak wystawa w sklepie odzieżowym. UWAGA – dobra wystawa to taka, która się zmienia – tym właśnie przyciąga klientów. Dlatego też twój slider powinien żyć, zmieniać się, informować o aktualnych promocjach i akcjach lub przedstawiać nowości

Pola do zalogowania i przycisk do rejestracji – w prawym rogu

Tych elementów żaden użytkownik nie powinien długo szukać. Niektóre sklepy po dokonaniu kilku zakupów same zwracają uwagę, aby się zalogować.

Środkowa część strony głównej e-sklepu

Środkową część strony warto podzielić na dwa - trzy panele, z czego ten lewy zostanie menu kategorii Twojego sklepu. W części środkowej umieści się właściwą treść strony głównej. Jeśli zdecydujemy się na panel prawy, można w nim umieścić informację o promocjach, dodatkowe informacje o koszyku czy logowaniu. Można umieścić informację o wysyłce, płatnościach lub loga producentów asortymentu sklepu

Zawartość środkowej części – analiza klienta

Najważniejszą zawartość strony głównej umieścisz w panelu środkowym (lub środkowo – prawym). Co jednak jest tą „najważniejszą zawartością strony”? Jakie informacje będą najważniejsze dla moich klientów? Teraz jest czas na przemyślenie tego, kim jest Twój najważniejszy klient. Czy to ktoś nowy? Ktoś, kto często wraca? Kobieta? Mężczyzna? To, co umieścisz w tej części będzie zależało od odpowiedzi na owe pytania. Umieścić tu można:

  • najpopularniejsze produkty
  • produkty wybierane przez klientów kluczowych
  • produkty sezonowe, dla obecnego sezonu
  • nowości
  • zajawki artykułów o Twoich produktach lub informacje o aktualnych promocjach
  • i wiele innych elementów zależnych od branży sklepu i jego polityki

Stopka sklepu internetowego

Stopka moim zdaniem powinna być wyciszona, bez większych wodotrysków. Powinny znaleźć się tam odsyłacze do podstawowych informacji o działalności sklepu, takich jak:

  • regulamin
  • polityka prywatności i informacje o ciasteczkach
  • zasady zakupów / użytkowania sklepu
  • prawa konsumenta, zwroty towarów, gwarancje
  • dostawa, płatności i koszty z tym związane
W stopce można umieścić też dane kontaktowe oraz odsyłacze do mediów społecznościowych

Niech moc będzie z Twoim sklepem!
Monika Puczyńska

blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl