Dziś strona Internetowa jest niezbędnym narzędziem informacji i reklamy każdej firmy. To właśnie za jej sprawą pozyskujemy nowych klientów. Ale aby ich zdobyć, należy ich przyciągnąć stroną Internetową. Ważne jest pierwsze wrażenie, pierwsza interakcja. W ciągu tej pierwszej niezwykle ważnej sekundy nasz potencjalny klient podejmie decyzję: zostać, czy nie?
O gustach nie dyskutujmy
Jak zatem przyciągnąć klienta na swoją stronę? Jak dać mu do zrozumienia, że to ja mam dla niego najatrakcyjniejszą ofertę? Jeśli myślisz drogi czytelniku, że sukces tkwi w efekcie wizualnym, to chyba jesteśmy nieco ugotowani – bo każdy ma swój gust i podoba mu się coś innego.
Z mojego doświadczenia, jednak to nie efekt wizualny, przynajmniej nie tylko. Czego szuka klient? INFORMACJI. Jak chce ją pozyskać? SZYBKO! SZYBCIEJ. Ile czasu spędzi na Twojej stronie? GÓRA 3 SEKUNDY, chyba, że...
Zawalcz ze mną o to “chyba, że”Po co tworzysz stronę internetową?
Musisz mieć cel. Cel, w którym stworzyłeś stronę internetową musi być wyeksponowany, zauważalny i dobrze oprawiony. Na mojej stronie internetowej, ponieważ zajmuję się tworzeniem stron, jest baner, a na nim obraz ekranów monitora, tabletu i smartfona z jedną z moich ładniejszych propozycji strony internetowej. Patrzysz – wiesz – ja robię strony i to takie responsywne. Cel osiągnięty. A oprawa? No tak owa grafika jest wklejona w obraz. Obraz się zmienia – wiosną są kwiaty, latem plaża i dziewczyna, jesienią złote liście.
TRENING: znajdź przynajmniej 10 stron internetowych z Twojej branży i zobacz to, co wyświetla się na początku. Pamiętaj! Niech to będzie jakaś firma zagraniczna (USA, Francja) – często wyprzedzają nasze pomysły. Niech to będzie znana firma z Warszawy – tam jest zazwyczaj większy budżet. Która ma najfajniejszy pomysł na sprzedanie swojego wyrobu?
Twoja strona Internetowa będzie oryginalna
Oczywiście trening z poprzedniego rozdziału to tylko inspiracja – nie kopiuj pomysłów, niech będą punktem wyjścia, a Ty je ulepsz. Jeśli klientowi spodoba się Twoja strona, to nie powinien jej pomylić z inną stroną należącą do Twojej konkurencji. W końcu, do kogo chcesz przyciągnąć klientów?
TRENING: sprawdź strony ze swojej branży firm w Twoim regionie, mieście. Już wiesz, że choćby nie wiem jak były super, to Twoja strona nie będzie tak wyglądać
Na Twojej stronie internetowej klient znajdzie informacje w 3 sekundy
Dlaczego w 3 sekundy? Bo tyle ja, ale i wielu innych poświęcam stronie, na której szukam oferty. Czy jest to w ogóle wykonalne? A czemu nie? Informacje tekstowe powinno się poprzedzać tytułami lub nagłówkami. Tekst jest dla „hardkorów”, większość czyta nagłówki. Każda ważna informacja powinna być opatrzona ikoną. Tak ikoną. Domek dla adresu, słuchawka dla numeru telefonu. Zobacz na moją podstronę kontakt. Tam są takie ikony, segregują one informacje. Trzecia sprawa to grafika – zobacz – trzecia, a nie pierwsza. Adekwatna do treści, uzupełniająca tekst. Pamiętaj, aby być autentycznym. Zamieść zdjęcie Twojej firmy, wnętrza, Twoich pracowników. Nie jesteś anonimowy, za to dumny z tego, co zbudowałeś!
TRENING: Wymyśl tekst o swojej firmie i dobierz do niego ikony
Twoja strona internetowa musi żyć!
Jednorazowy klient? Nie, dziękuję. Na pewno zależy Ci na klientach powracających, dopieszczonych, zadowolonych i … zaciekawionych. Ale po co wracać jeśli na Twojej stronie nic się nie dzieje? Zmieniaj regularnie stronę. Zaskakuj, zaciekawiaj, buduj zaufanie. Tchnij życie w Twoją stronę Internetową. Pomysły?
- Zmieniaj obraz w głównym banerze – to zobaczy każdy. Niech obraz ten odpowiada nowemu produktowi, nowej promocji, nowemu wydarzeniu. U mnie jest to aktualna pora roku, ważne wydarzenie itp.
- Pisz bloga lub artykuły bazy wiedzy – zbudujesz markę profesjonalisty
- Uzupełniaj swoje portfolio lub ofertę – co, jak co ale to przecież się zmienia
TRENING: Poszukaj ładnych zdjęć na główny baner I zaplanuj roczny rozkład zmiany banerów na Twojej stronie
Twoja strona Internetowa jest wyjątkowa, bo Twoja firma jest najlepsza w branży!
Monika Puczyńska
blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl