Baza wiedzy m3p

pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to nie łatwa sprawa, szczególnie, jeśli masz konkurencję. Być może będziesz zmuszony zapłacić agencji SEO, być może wykupisz reklamy AdWords, ale pewne rzeczy możesz zrobić sam i w ten sposób zmniejszyć pieniężne nakłady na SEO

Czy potrzebuję pozycjonowania strony internetowej?

Strona internetowa musi istnieć w Internecie. Dobrze się wyszukiwać, być odwiedzana każdego dnia. Ważne jest też, aby goście Twojej strony nie byli przypadkowi, a rzeczywiście interesowali się Twoimi usługami lub produktami. Musisz ich jakoś przyciągnąć, najlepiej wyszukiwarką. Jeśli Twoja strona będzie się dobrze wyszukiwała w Google (będzie na trzech – pięciu pierwszych pozycjach), będziesz miał odwiedziny. W innym wypadku Twoja strona będzie mało popularna, co przełoży się na Twój biznes.

Co zmienić na stronie aby Google lepiej ją wyszukiwał?

Google musi wiedzieć, o czym jest Twoja strona. Musi, więc „poczytać” Twoją stronę i „znaleźć” na niej kluczowe frazy. Nie będę technicznie opisywać jak to Google robi, bo nie w tym rzecz. W każdym razie, aby ułatwić Google robotę należy:

  • tworzyć stronę z zachowaniem hierarchii, stosować znaczniki h1, h2, a w nich umieszczać ważne dla strony frazy
  • stosować znaczniki strong oraz em dla podkreślenia ważnych fraz w treści tekstu paragrafu
  • dodawać alternatywne teksty do rysunków
  • zamieszczać słowa kluczowe, autora, streszczenie w znaczniku meta
  • stosować znacznik title
  • sprawić, aby strona była dobrze widoczna na urządzeniach mobilnych

Rozwijanie treści na stronie

Na Twojej stronie musi być jak najwięcej treści związanej z Twoim fachem. Dobrym rozwiązaniem jest budowanie bazy wiedzy, blogu eksperckiego. Odpowiadając w nim na konkretne pytania związane z Twoją działką, będziesz ściągał ruch na swoją stronę. Co więcej będzie to ruch nastawiony na usługi / produkty, które właśnie świadczysz. Sam teraz jesteś na tego typu blogu. Jak na niego trafiłeś?

Google Search Console i Google Analitics

Dobrze abyś mógł zobaczyć jak Google patrzy na Twoją stronę. Zatem zarejestruj się w Google Search Console. Powie Ci ono, z jakich fraz odwiedzają Cię internauci, czy Twoja strona jest dobrze widziana przez smartfony, czy nie ma błędów.

Następnym dobrym narzędziem jest Google Analitics. Zliczy i powie Ci więcej o odwiedzających Twoją stronę. Pamiętaj, że warto śledzić te informacje, nawet wtedy, jeśli całość prac marketingowych oddasz agencji SEO. Musisz przecież mieć nad nimi kontrolę.

Zostań ekspertem SEO swojej strony!
Monika Puczyńska

blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl