Baza wiedzy m3p

Skuteczna Strona Internetowa – kluczem do Twojego sukcesu

Co przyjdzie nam ze świetnie zaprojektowanej i dobrze stworzonej strony internetowej, jeżeli nie będzie ona widoczna w wyszukiwaniach Google? Niestety czy tego chcemy czy nie, podobać musimy się nie tylko naszym klientom, ale także wujkowi Google.

Priorytety po pierwsze

Za chwilę przeczytasz o kilku zasadach zwiększających twoje szanse w wyszukiwaniach Google. Dostosowując swoją witrynę pamiętaj jednak o jednym: Twoja strona musi być przede wszystkim dla klientów. Nie może przestać być zrozumiała. Nie warto jej szpikować za wszelką cenę słowami kluczowymi, nie można rezygnować z poprawnej polszczyzny, gramatyki. Twoja strona nie może być odbierana jako dziwna i sztuczna, bo dostosowaliśmy ją do Google.

SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki

Pojęciem SEO określa się wszelkie działania, które maja na celu optymalizację treści strony lub jej struktury w celu polepszenia widoczności w wyszukiwarkach Internetowych. Część z tych zasad dotyczy treści, część struktury a jeszcze inna część wizualizacji. Ale po kolei.

SEO dla treści witryny

Oto kilka zasad, które warto wprowadzić na stronie:

  • Warto dużo pisać. Artykuły, odpowiedzi na pytania, blog, wszystko oczywiście związane z Twoją branżą. Pisz swoje własne autorskie teksty. To jest największa siła! Odwiedź moją bazę wiedzy i sprawdź po ile odsłon mają moje artykuły. Tyle osób odwiedza moją witrynę. Nie reklamowałam jej zbytnio, po prostu pisałam artykuły
  • Stosuj hierarchizację tekstu. Dziel go na nagłówki
  • To, co jest ważne w obrębie paragrafu wyróżniaj czcionką pogrubioną lub pochyloną. Stosuj znaczniki strong i em
  • Integruj swoje treści z social media

TRENING: Poszukaj artykułów o SEO. To, co tu piszę to kwintesencja, o SEO można pisać całe książki. Polecam też moje artykuły: o zasadach i o podstawach

SEO dla struktury strony

Znowu wymienię:

  • Zadbaj o metadane. Każda strona powinna mieć streszczenie oraz wypisane słowa kluczowe
  • W adresach URL podstron dodaj słowa kluczowe
  • Linkuj wewnętrznie, tak jak ja to zrobiłam w treningu powyżej

TRENING: Zapraszam Cię na bloga Sławka Gdaka – on mnie nauczył SEO

SEO dla wizualizacji strony

Trochę i tu znajdzie się:

  • Po pierwsze responsywność. Strona musi być widoczna dla dużych ekranów, tabletów, smartfonów. Google przywiązuje do tego niezwykle ważną wagę
  • Do obrazków dopisz alternatywne teksty
  • Zadbaj o szybkość witryny
  • Dodaj mapę do witryny

TRENING: Nadeszła pora na sprawdzenie swojej witryny na wszelkich innych urządzeniach niż to, z którego Ty korzystasz

Mapa witryny

Mapa witryny (ang. sitemap) to plik, zazwyczaj w formacie XML, w którym spisane są wszystkie podstrony witryny. Tak stworzona struktura hierarchiczna jest tworem dynamicznym, gdyż Twoja strona zmienia się, dodajesz nowe podstrony. Mapa witryny jest dużym ułatwieniem dla robotów Google. Mogą one lepiej eksplorować Twoją stronę. Dlatego też mapa witryny jest niezbędna przy indeksowaniu Google.

TRENING: Istnieją narzędzia do tworzenia mapy strony. Zorientuj się, które z nich będzie dla Twojej witryny dobre. Ja w swoich projektach opartych o Joomla! stosuję xmap

Masz dwa typy odbiorców: klientów i Google, o każdego z nich trzeba dbać
Monika Puczyńska

blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl