Baza wiedzy m3p

Skuteczna Strona Internetowa – kluczem do Twojego sukcesu

Jako informatyk nauczyłam się jednego. Dobry projekt to oszczędność czasu i nakładów finansowych. Jeśli dobrze zaprojektujemy Twoją stronę, podczas implementacji nie będzie przykrych zwrotów akcji i rwania włosów z głowy.

Webdesigner na początku nie pogardzi kartką, ołówkiem i … kolorowymi kredkami

Od ogółu do szczegółu. Niech projekt rozkwita, a z nim Twoje pomysły. Burza mózgów to, to co ja UBÓSTWIAM. Do pierwszej fazy zaproś swoich pracowników, może kogoś z rodziny, może jakąś artystyczną duszę. Pomyślmy razem, zjedzmy coś słodkiego i niech nasze mózgi eksplodują tęczą świetnych rozwiązań.

Wypiszmy:

  • Cel tworzenia strony internetowej
  • Główne zalety biznesu
  • Informacje, jakie chcemy przekazać
  • Co mnie wyróżnia na tle konkurencji

TRENING: Wypisz w kilku punktach elementy wymienione w powyższej liście

Ważne, bardziej ważne, najważniejsze na Twojej stronie internetowej

Czas na priorytetyzację i pierwszą przymiarkę do menu strony. Najważniejsze rzeczy należy przedstawić na obszerze widocznym po załadowaniu. Te ważne – także na stronie głównej – jako zajawki prowadzące do podstron. Mniej ważne – na podstronach. Teraz wymyślmy jakie elementy będzie miało menu strony

TRENING: Głęboki oddech i zamknij oczy. Wyobraź sobie menu Twwojej strony, które właśnie zapisałeś. Czego w nim brakuje? Czy umiesz w łatwy sposób po nim się poruszać?

Szablon strony internetowej kluczem do wizualnych inspiracji

Jeśli wiesz co chcesz zamieścić na stronie, czas na zastanowienie się jak to chcesz zamieścić. Setki gotowych szablonów ułatwią nam sprawę. Czy Twoja strona ma mieć duży baner na górze? A może kilka przewijanych banerów? A może wideo w banerze? A może wiele przetasowanych zdjęć z zajawkami artykułów?

TRENING: Nie rób tego sam! Skorzystaj z fachowej pomocy twórcy stron i przeglądajcie szablon po szablonie, a web designer niech tłumaczy jak adoptować do Twoich potrzeb dany element szablonu.

Twoi wierni klienci są Twoimi przyjaciółmi – na pewno doradzą, co oczekiwaliby od Twojej strony

Porozmawiaj ze swoimi najlepszymi klientami na temat strony. Jeśli wracają do Ciebie to znaczy, że są zadowoleni z oferty, pewnie z chęcią poradzą i podzielą się spostrzeżeniami. Pamiętaj, aby zasięgać ich opinii gdy strona będzie już gotowa. Słuchaj swoich klientów – oni lepiej wiedzą jakie mają potrzeby względem Ciebie.

TRENING: Następny tydzień to rekonesans. Zapytaj każdego dobrego / stałego klienta, z którym lubisz porozmawiać w czasie transakcji o to, co myśli o stronie, czego by oczekiwał. Pośmiej się z nim, ale też poproś o jego zdanie. Ciasteczka lub cukierki na ladzie pomogą w miłej rozmowie.

Zaprojektuj podstrony

Pomyśl o podstronach: o firmie, o ofercie, kontakt, portfolio. Zaprezentuj rzetelnie swoją kadrę, pochwal się jej umiejętnościami. Pokarz siebie i wprost sygnuj wszystko swoim imieniem i nazwiskiem, zdjęciem. No, przecież jesteś dumny z tego, co zbudowałeś! To Twoje dzieło!

Oferta szczegółowa, a także portfolio muszą również zagościć na Twojej stronie. Na podstronach możesz zamieścić więcej treści niż na stronie głównej – skoro już tam dotarł czytelnik – chce więcej.

TRENING: Wypisz zalety swojego biznesu I swoich pracowników. Pomyśl o certyfikatach, nagrodach, atestach.

Kontakt i cennik na deser

Zaplanuj jakie informacje kontaktowe umieścisz, jak chcesz aby klienci się z Tobą kontaktowali. Pomyśl o informacji kontaktowej w stopce strony, formularzu kontaktowym, newsleterze i linkach do mediów społecznościowych.

Postaw sobie jasne pytanie: czy umieścić cennik? Przedyskutuj tę sprawę z jak największą liczbą przychylnych Ci osób, może z najlepszymi klientami. Dla mnie to największy dylemat na stronie. Odstraszy? Zachęci? Rozzłości? Zmobilizuje? Tę decyzję zostawię Tobie i tylko Tobie.

Raz zaprojektowana – pięknie zaimplementowana. Twoja wyjątkowa strona Internetowa
Monika Puczyńska

blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl