Baza wiedzy m3p

Niedawno moja klientka za namową sprzedawcy firmy INSert kupiła Vendero. Mnie przyszło to cudo konfigurować. Nie było to proste bo Vendero, przynajmniej na dzień dzisiejszy nie ma helpa. Część zrobiłam intuicyjnie, część podzwoniłam do Inserta i oto jest – wdrożony sklep Vendero na LEDolandia.pl. Vendero nie jest platformą dla wszystkich, ale pewnie niektórzy są z niej zadowoleni. W tym artykule napiszę co to Vendero, dla kogo i jakie są jego zalety i wady.

Co to jest Vendero

Vendero to platforma sklepu internetowego ściśle związana z Subiektem GT lub Nexto. Ten sklep możesz mieć tylko wtedy gdy prowadzisz księgowość w jednym z produktów firmy INSert. Dane do sklepu są zaciągane z Subiekta oraz tam też eksportowane.

Dla kogo sklep internetowy Vendero?

Vendero jest tylko i wyłącznie dla klientów Inserta. Jeśli chcesz mały sklepik, nie masz wiele produktów do sprzedaży, to Vendero jest dobrą platformą dla Ciebie. W ładny sposób przedstawi Twoje artykuły. Po ich zakupieniu przez klienta wyeksportuje do Subiekta/Nexo dane kontrahenta oraz dane zamówienia.

Jednak niestety, jeśli w sklepie planujesz tysiące produktów, będziesz się spodziewał wielkiego ruchu, będziesz chciał przeprowadzać różnorodne analizy w celu polepszenia sprzedaży, to Vendero jest zbyt małego kalibru. Zacznij rozglądać się wtedy za czymś silniejszym – np. Magento.

Vendero tanie czy drogie?

Vendero kosztuje coś ponad 300 zł – to nie dużo. Pamiętaj jednak że to opłata roczna! Jeśli Twój sklep będzie hulał wiele lat, to koszt jego drastycznie wzrośnie. Konfiguracja jest prosta, więc firma wdrażająca też nie powinna wziąć wiele, może nawet sam będziesz umiał zrobić tą pracę. Ja wyceniam konfigurację na 500 zł. Porównując z Magento, gdzie konfiguracja jest skomplikowana i może kosztować nawet 2000 zł.

Jakie ma zalety Vendero?

  • jest platformą pasującą do małego biznesu, łatwa do ogarnięcia, mało opcji
  • jest prosta do wdrożenia i przeszkolenia personelu
  • dedykowana Subiektowi, natywna integracja, projektowana przez tą samą firmę więc teoretycznie powinna być niezawodna
  • nie wymaga wysokich nakładów na początku – możesz przetestować czy internetowy biznes w Twojej firmie sprawdzi się i najwyżej zrezygnować bez wyrzutów, że zainwestowałeś złote góry

Jakie ma wady Vendero?

  • Główna i bardzo poważna wada - wszystkie sklepy na Vendero są pod jednym szyldem: pasaż24. Twój sklep będzie zatem miał adres cos_tam.pasaz24.pl. Nigdy nie zbudujesz swojej marki!!!
  • Jest małą platformą dla małego sklepu
  • Ma bardzo mocno okrojony moduł statystyk
  • Nie generuje automatycznie faktur, należy je „przeklinać” z subiektowego zamówienia
  • Ma mało integracji. Jeśli w sklepie jest duży obrót, integracje są niezbędne. Uratują Cię i zaoszczędzą na zatrudnianiu nowych pracowników
    1. Nie ma integracji do dostawców, wysłanie kurierem należy samemu „przeklikać”
    2. Nie ma integracji z aukcjami oraz z portalami cenowymi typu Ceneo
  • szablony wyglądu sklepu są mało edytowalne czyli nie zaszalejemy. Szablonów jest niewiele. Wszystkie sklepy Vendero wyglądają zatem tak samo

Czy warto wybrać Vendero?

To zależy od tego, czego poszukujesz, jak wyobrażasz sobie swój sklep teraz i za jakiś czas. Jak zawsze jest to decyzja biznesowa, której nikt za ciebie nie podejmie. Poczytaj o wadach i zaletach Vendero. Poczytaj na forach co myślą inni. Albo zadzwoń do mnie, opowiem Ci więcej. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda Vendero albo jesteś zainteresowany zakupem oświetlenia LED – zapraszam na stronę mojej klientki: LEDolandia.pl .

Vendero – zdecydowanie nie dla wszystkich
Monika Puczyńska

blog Moniki Puczyńskiej, m3p.pl